План работы
школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання
настаўнікаў гуманітарных дысцыплін
на 2024/2025 навучльны год
№ п/п |
Змест дзейнасці |
Форма правядзення
|
Тэрмін выканання |
Адказныя выканаўцы |
||||
1 |
Складанне плана работы метадычнага аб’яднання на навучальны год |
Да 17.08.2024 |
Кананерава С.Р. |
|||||
2 |
Фарміраванне банка дадзеных настаўнікаў гуманітарных дысцыплін |
Абагульненне матэрыялаў |
Верасень 2024 |
Кананерава С.Р. |
||||
3 |
Інструктыўна-метадычная нарада: Навукова-метадычны блок 1. Нарматыўна-прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу прадметаў гуманітарнага цыклу ў 2023/2024 годзе. 2. Нормы ацэнкі кантрольнай дзейнасці настаўніка. Практычны блок 3. Вынікі выпускнога экзамену па вучэбных прадметах гуманітарнага цыклу па завяршэнні навучання і выхавання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі. 4. Вынікі цэнтралізаванага экзамену па вучэбных прадметах гуманітарнага цыклу па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі. Спіс рэкамендаванай літаратуры 1.Нацыянальныт адукацыйны партал [Элетронны рэсурс]. – Рэжым доступу: htt:// www.adu.by 2. Партал Министэрства адукацыи Рэспублики Беларусь [Элетронны рэсурс]. – Рэжым доступу: http:// edu.gov.by 3.Cайт Акадэміі пасялдыпломнай адукацыі Беларусь [Элетронны рэсурс]. – Рэжым доступу: http://academy.edu.by |
Інструктыўна-метадычная нарада |
30.08.2024 |
Кананерава С.Р. Кананерава С.Р. Яўмененка Т.Р Кананерава С.Р. Пятроўская Н.А. Яўмененка Т.Р. |
||||
4 |
Пасяджэнне 1 ТЭМА: Грамадзянска-патрыятычнае выхаванне вучняў сродкамі вучэбных прадметаў гуманітарных дысцыплін Навукова-метадычны блок Пытанні для абмеркавання: 1. Актыўныя метады і формы навучання як рэсурс рэалізацыі выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета 2. Выхаванне і развіццё асобы вучня праз самастойную і творчую работу на вучэбных занятках Вучэбна-метадычны блок 3. Прыёмы і метады фарміравання эмацыянальна-каштоўнасных адносін да гісторыі і культуры, каштоўнасных арыентацый і прыярытэтаў у працэсе адукацыі. Практычны блок 4. Дыдактычны матэрыял да вучэбных заняткаў па беларускай мове і літаратуры як спосаб выхавання ў вучняў павагі да мовы, краіны, яе традыцый. Спіс рэкамендаванай літаратуры 1.Зелянко В.У. Навучанне беларускай мове: лінгвакутаралагічны падыход. 10-11 класы: вучэб.-метад. дапам. для настаўнікаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі з беларус. і рус. мовамі навучання / В.У. Зелянко – Мінск: Нац. ін-т адукацыі, 2011. – 136с. 2. Сучасныя педагагічныя тэхналогіі на ўроках беларскай мовы і літаратуры / М.В. Жуковіч. Мінск “Сэр-Віт” 2007 3. Кныш, М. Свята жадаснай сустрэчы: патрабаванніі да сучанснага ўрока // Роднае слова 2005. № - 12. С. 21-23 4. Сакрэты урока / склад. Т. Я. Заводава - Мн. Карсіка – Прынт, 2007 5. Бараноўскі, Д. Н. Інтэрактыўнае ўзаемадзеянне. Матывацыя, крэатыўнасць, даслдчы кампанент // Народная асвета. 2006. №7 |
Круглы стол |
Кастрычнік |
Яўмененка Т.Р. Еўтухова Н.Р. Кананерава С.Р. |
||||
5 |
Пасяджэнне 2 ТЭМА: Інфармацыйная культура і медыякампетэнтнасць настаўніка як сродак фарміравання маўленчай, моўнай, камунікатыўнай і лінгвакультуралагічнай кампетэнцый вучняў. Пытанні для абмеркавання: Навукова-метадычны блок 1. Медыяграматнасць як неад’емны фактар развіцця метадалагічнай культуры вучняў. 2. Медыяадукацыя і медыякампетэнтнасць як важныя складнікі сучаснай педагогікі і адукацыйнага працэсу. Вучэбна-метадычны блок 3. Выкарыстанне медыяадукацыйнага падыходу ў вучэбнай і пазаўрочнай дзейнасці. Спіс рэкамендаванай літаратуры 1.Фёдараў А.В.Медыякампетэнтнасць асобы: ад тэрміналогііда выкікаў/ А.В. Фёдараў // Псі-фактар [Электроны рэсурс]. Рэжым доступу http: //psifactor/org/fedorov14/htm 2. Руцкая А.В. Актывізацыя пазнавальнай ддзейнасці вучняў: інтэрактыўныя метады навучання літаратуры / А.В. Руцкая, М.У. Грынько // Белруск. Мова і літ. 2015. № 2 С. 6-11 3. Шаламіцкая Н.М. якасць адукацыі: актывізацыя і стумулявання матываў вучэння / Н.М. Шаламіцкая // Народная асвета. 2014. № 10. 4. Малажай Г.М. Пазакласная праца па беларускай мове: вучэбнае выданне / Г.М. Малажай, С.Р. Рачэўскі. – Мінск: Выш. Школа, 1990, - 254с. |
Панарама метадычных ідэй |
Снежань 2024 |
Саракалетава Г.А. Еўстраценка Н.Р. |
||||
6 |
Пасяджэнне 3 ТЭМА: Сучасныя адукацыйныя тэхналогіі і методыкі, заснаваныя на дыялогу і супрацоўніцтве, як сродак развіцця асобасных і метапрадметных кампетэнцый вучняў Пытанні для абмеркавання: Навукова-метадычны блок 1.Праектная дзейнасць як спосаб арганізацыі адукацыйнай прасторы. Вучэбна-метадычны блок 2. Інтэрактыўныя тэхналогіі ва ўмовах сучаснага ўрока. 3. Павышэнне пазнавальнай актыўнасці вучняў праз гульнявыя тэхналогіі на уроках Практычны блок 4. Тэхналогія арганізацыі групавой работы на уроках замежнай мовы Спіс рэкамендаванай літаратуры 1.Герасімовіч, А.І. Выкарыстанне інтэракіыўных метадаў навучання і інтэрактыўная творчасць /А.І. Бельскі// Беларуская мова і літаратура. – 2009. №12. – с. 67-69 2. Кандратовіч, А.П. Выкарыстанне інтэрактыўных метадаў навучання як сродак актывізацыі пазнавальнай дзейнасці вучняў / А.П. Кндратовіч //Беларуская мова і літаратура. 2010 №6 с. 24-29 3. Кухараў М.У. Фарміраванне і дыягностыка пазнавальных інтарэсаў: Навукова- метадычныя рэкамендацыі. – Гомель: УА “ГГОИПК”, 2004. – с.18 4. Адзіянава, І.А. Інтэрактыўныя метады і прыёмы як сродак стымуляванне пазнавальнай актыўнасці вучняў / І.А., Адзіянава // Народная асвета. – 2015. - №2. – 67-69 |
Семінар-практыкум Адкрыты ўрок |
Сакавік 2025 |
Яўмененка Т.Р. Пятроўская Н.А. Саракалетава Г. А. |
||||
7 |
Пасяджэнне 4 ТЭМА: Вынікі работы метадычнага аб’яднання за 2023/2024 навучальны год Пытанні для абмеркавання: 1. Якасць ведаў па вучэбных прадметах. 2. Выкананне вучэбных праграм у 2023/2024 навучальным годзе. 3. Справаздача настаўнікаў па тэмах самаадукацыі. 4. Абмеркаванне папярэдняга плана работы ШВМА на 2024/2025 навучальны год (прапановы, рэкамендацыі; анкетаванне настаўнікаў) Спіс рэкамендаванай літаратуры 1.Нацыянальныт адукацыйны партал [Элетронны рэсурс]. – Рэжым доступу: htt:// www.adu.by 2. Партал Министэрства адукацыи Рэспублики Беларусь [Элетронны рэсурс]. – Рэжым доступу: http:// edu.gov.by |
Творчая справаздача |
Май |
Кананерава С.Р. Настаўнікі-прадметнікі |